Gäääsp.

Jag ska absolut inte klaga på hur Lias sover, för han är super duktig & jag är så otroligt tacksam han har börjat sova ordentligt. Men just idag är jag TRÖTT! Idag vill jag sova!! Idag paaaaaalllar jag inte gå upp. Som tur är så är Lias på myshumör så han ligger i soffan & tittar på tv så jag kan få ligga bredvid & dra mig lite. Kan han inte ligga såhär heeela dagen? Hehe nä, lite kaffe så blir jag nog pigg snart! Vid 10 tiden ska Hans till hyllinge. Han har träningsmatch idag.. Funderar på om vi antingen ska följa med eller om vi ska köra in på familia & gå en runda? Ja.. Vi får se hur pigg jag blir helt enkelt.

Lördag idag också. Ja, känns inte som det. Man tar inte vara på helgerna på samma sätt som man gjorde förr. Kommer väl sen när lilla bubble börjar på dagis & man är tillbaka till jobb.

Nä, ha det bra mina vänner. :)


Kommentarer
Postat av: Tess

Du vet att de inte är så bra för de små att titta tv? De kan bli stressade och hjärnan inte mognar i den takt den ska.. En liten varning bara ;-)

Svar: För det första tyckte jag det var en riktigt onödig kommentar. För det andra så är det mitt barn & jag gör vad jag vill & vad jag tycker är bäst för honom. :)
saarahnielsen.blogg.se

2013-02-16 @ 07:40:50
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Nej det var en varning jag fick, visste inte heller det från början. Googla själv ska du få se. Finns studier att de kan ha påverkan till hjärnan och samband till inlärningssvårigheter och adhd. Ligger ute studier från Karolinska och massa artiklar. Klart man gör vad man själv vill. Du är precis som jag förstagångsförälder, jag kon med ett tips som kag fick sedan får man ta ställning själv

Svar: Jag har hört det innan, så det är inget nytt, men som du märker så struntar jag i det. Det finns gränser. Du tror väl inte jag låter honom sitta där från morgon till kväll? Han tycker det är roligt att se alla dessa färger på tv, så jag låter honom fortsätta tycka om det, men som sagt, till en viss gräns.
Tack för "varningen" men såna behöver ja inte mer. Jag klarar ta hand om mitt barn & vet vad som är bra & inte bra för honom. :)
saarahnielsen.blogg.se

2013-02-16 @ 11:03:46
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Vet du vad? Sådana svar tycker inte jag man ger en människa som försöker vara snäll och komma med ett tips/varning. Jag ska absolut sluta skriva. Sådana dumstridiga svar klarar jag mig utan.

Svar: Jag tyckte absolut inte mina svar till dig var dumma eller otrevliga på något vis. Jag bara förklara för dig att jag vet bäst om min son. Jag struntar i vad som står på Google om hur man tar hand om sitt barn. Jag lär känna mitt barn på egen hand.
saarahnielsen.blogg.se

2013-02-16 @ 11:28:40
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Anonym

Men Therese tror du på allt du läser ?
Om det är farligt för barn med tv varför sänder dom barnprogram då ?
Viss skillnad på att låta barnet sitta där en stund eller att låta dom sitta där en hel dag!!!
Finns mycket som anses vara farligt som du inte kan skydda ditt barn mot!!!

Svar: Precis! Kunde inte sagt det bättre själv, tack! :)
saarahnielsen.blogg.se

2013-02-18 @ 11:24:13
Postat av: Anonym

lägger mig i lite... det är väl ändå inte så att det görs barnprogram frö barn under 1 år... eller ? Barnprogrammen är väl gjorda för större barn...

Svar: Vi kan diskutera detta tusen gånger om. Vi alla har olika åsikter & vi alla gör precis vad vi vill med våra egna barn. Slut diskuterat nu.
saarahnielsen.blogg.se

2013-02-18 @ 13:50:08
Postat av: Tess

Till anonym;
Nej jag tror inte på ALLT jag läser. Däremot tror jag på att sambandet kan stämma. Överstimulerad och stressade barn kan säkerligen utveckla adhd och inlärningssvårigheter. Behöver inte betyda att ALLA barn som ser på tv utvecklar detta, jag delade med mig utav vad jag läst, säger inte att man behöver följa det. Förstår inte hur man kan inta sådan försvarsposition för ett tips. Räcker att säga "tack" sedan väljer man själv.
För att dra en liknelse.
Rökning kan framkalla cancer, jag säger inte att ALLA som röker får cancer, däremot är risken betydligt större. Det finns det också studier på. Som sagt detta var inte något ont emot någon och förstår bara inte hur detta kan misstolkas och att jag tror på allt jag läser ?! Det var bara logiskt för mig.
Nej klart man inte kan skydda sina barn mot allt farligt, har jag aldrig påstått. Har inte heller påstått att någons barn sitter framför tvn hela dagarna heller. Massa påhopp direkt för ett tips bara. That's it.
Som jag ser att någon skivit också, barnprogram är anpassade nästan alla för barn över 2år.
Men nu är detta slutdiskuterat. Men eftersom jag såg att någon skrivit direkt till mig har jag rätt att "försvara mig"

2013-02-20 @ 11:55:44
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Anonym

Utveckla adhd ? Tror du på självaste allvar att man utvecklar adhd, isåf får du nog läsa igen dem där boken du läst det i. Typiskt småbarnsföräldrar eller förstagångsföreldrar ni läser er till
Allt och tror ni är så duktiga när ni uppfostrar barnen efter det!
Om du inte visste det innan så är adhd nåt man föds med och det är något som är ärftligt!

2013-02-20 @ 14:30:37
Postat av: Tess

Ja man kan utveckla Adhd. Ärftlighet anses vara den viktigaste förklaringen till adhd, men hjärnans utveckling påverkas också av barnets upplevelser och erfarenheter. Vissa barn får störningar i hjärnan under fostertiden, vid förlossningen eller under de första levnadsveckorna. Så ja du kan utveckla det. Finns även de missbrukare som utvecklat adhd och även de som "knarkat sig friska".
Så nog är jag påläst. Gått ett antal år i skolan och läst väldigt mycket om funktionsnedsättningar och arbetat mycket med ungdomar. Så jotack!

2013-02-20 @ 17:24:31
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess

Och anonym;
Det hade varit intressant att ha ett namn på den pålästa man diskuterar med ;-)
Men ja, det är slutdiskuterat faktiskt. Åsikter skiljer sig och kommer alltid att göra. Haha.. "Typiskt småbarnsföräldrar eller förstagångsförälder". Man väljer själv vad man vill utgå ifrån eller inte. Så är det, kom med ett tips. Att du sedan väljer att se det negativt är ditt problem. Vilket jag tycker är sorgligt. Man kan aldrig lära sig för mycket..

2013-02-20 @ 17:30:18
URL: http://inheels.blogg.se
Postat av: Tess


Och anonym;
Det hade varit intressant att ha ett namn på den pålästa man diskuterar med ;-)
Men ja, det är slutdiskuterat faktiskt. Åsikter skiljer sig och kommer alltid att göra. Haha.. "Typiskt småbarnsföräldrar eller förstagångsförälder". Man väljer själv vad man vill utgå ifrån eller inte. Så är det, kom med ett tips. Att du sedan väljer att se det negativt är ditt problem. Vilket jag tycker är sorgligt. Man kan aldrig lära sig för mycket..

2013-02-20 @ 17:38:06
URL: http://inheels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0